22 – 29 kwietnia. Wiosną zapraszamy Was na pełne przygód safari, podczas którego wiodącym tematem będą wraki Morza Czerwonego.

Cały tydzień spędzimy na komfortowej łodzi, nurkując na najciekawszych wrakach, a pomiędzy nurkowaniami czas poświęcimy na opalanie się i odpoczynek. Planujemy 3 – 4 nurkowań dziennie, w tym nurkowania nocne. Wraki, które odwiedzimy są doskonałym fundamentem dla raf koralowych i schronieniem dla wszelkich stworzeń morskich. Zamierzamy odwiedzić majestatycznego Thistlegorma, owianą legendami Żelazną Rafę, tajemniczą Rosalie Moller i wiele innych ciekawych zabytków, czekających na dni niczym nietknięte ludzką ręką muzea.

 

A oto kilka z długiej listy wraków, które zamierzamy odwiedzić:

Thistlegorm

Zwodowany w 1940 r. transportowiec o wyporności 4898 ton. 6 października 1941 r. niemieckie bombowce zrzuciły bomby, których eksplozja prawie rozerwała statek na dwie części. Jego ładunkiem była broń ręczna, amunicja, pociski, miny lądowe, pojazdy opancerzone, jeepy, motocykle, lokomotywy oraz, co zaskakujące, buty typu Wellington. Całość miała zostać dostarczona zjednoczonym siłom alianckim w Połnocnej Afryce.

Wrak został odkryty w latach 50. XX w., przez Jacquesa Cousteau a w latach 90 udostępniony dla nurkowania rekreacyjnego.

Na wraku obejrzeć można takie ciekawostki jak parowóz Stanier 8F, motocykle, ciężarówki, samochody, transportery opancerzone i wiele, wiele innych.

Dunraven

Zbudowany w 1873, 82 metrowy frachtowiec transportujący przyprawy i bawełnę z Indii. W marcu 1876 uderzył w południową część rafy Shaab Mahmud, przewrócił się do góry dnem i zsunął się z rafy gdzie leży po dziś dzień na głębokości 30 metrów na płaskim piaszczystym dnie. Odkryty w 1979 roku, obecnie jest doskonałym stanowiskiem dla fotografów gdyż można w nim dojrzeć jak przyroda adoptuje wrak na swoje potrzeby, dając wiele ciekawych ekspozycji. Możemy wpłynąć do części maszynowni z wielkimi kotłami, kołami zamachowymi i przekładniami. Obrócony kadłub, porośnięty twardymi koralami daje schronienie wszelkim stworzeniom. Wspaniałym widokiem są również ster i śruba statku.

Rosalie Moller

Statek zbudowano w 1910 r. 8 października 1941 roku, dwa dni po zatonięciu Thistlegorma, statek został zaatakowany przez bombowce Heinkel 111 i odniósł poważne zniszczenia. Rosalie Moller wypełnił się szybko wodą i zaczął tonąć. Większość załogi uratowała się wsiadając na łodzie ratunkowe.

Statek leży na piasku z dziobem wbitym w dno jak wrak Titanica, co daje przepiękny widok. Wrak jest lekko pochylony na prawą burtę. Można łatwo eksplorować forpik z zainstalowaną windą kotwiczną i wyposażeniem, dwa maszty, fokmaszt i budkę obserwacyjną na 22 metrze. Maszynownia jest całkowicie nienaruszona i łatwo dostępna ale na głębokości 46 metrów. W sterówce zachowało się koło sterowe. Możemy obejrzeć pomieszczenie oficerskie, przychodnię, pokój lekarza, kajutę kapitana i messę, mosiężne mocowania, lampy, bulaje, relingi, żurawie łodzi ratunkowych, iluminatory na deku wraz z wentylatorami, gałki, dźwignie i zegary.

Carnatic

Był typowym statkiem żaglowo-parowym z 1860 roku. Miał 90 metrów długości, ważył 1776 ton i mógł pomieścić 250 osób. We wrześniu 1869 roku z 230 osobami na pokładzie uderzył w rafę. Zatonęło 27 osób. Leżał na dnie nieodkryty aż do maja 1984. Bez wątpienia jest najbardziej eleganckim wrakiem w wodach Egiptu.

Carnatic położony jest na burcie, kilem do rafy i przystrojony we wspaniałe, różnorodne 150 letnie rafy koralowe. Najwyższym punktem jest rufa, położona na 17 metrach ze sterem i rekwizytami na 28 metrach. Widok zapiera dech w piersiach. Wspaniałe wrażenie robi najwyższy punkt z części dziobowej, na prawej burcie, który styka się z pokładem głównym. Tu również znajdują schronienie różnorodne stworzenia.

Położenie i pozycja wraku sprawia, że nurkowania są łatwe. Brak prądu i umiarkowana głębokość daje możliwość dłuższej eksploracji statku. Jest to jeden z najstarszych znalezionych tu wraków i nadal zachował swoje piękno.

Kimon M

Wybudowany w 1952 roku miał 105 metrów długości i ważył 3714 ton. Zatonął 12 grudnia 1978r po uderzeniu w rafe Abu Nuhas. Załogę uratował statek Inerasja.

Część dziobowa statku znajduje się obecnie na głębokości kilku metrów, cały wrak spoczywa na prawej burcie, z rufą na głębokości 27 metrów. Nienaruszone są pokład, schody zejściowe i ster.

Giannis D

Zwodowany w 1969 roku miał 87 metrów długości, ważył 2932 tony W kwietniu 1983 roku Giannis D uderzył w rafę Abu Nuhas. Załoga opuściła okręt i została zabrana przez egipski holownik. Wrak osiadł na dnie na głębokości 24m.

Giannis to jeden z najlepiej zachowanych i najmłodszych wraków tej rafy. Łatwo jest też dostać się do niego, gdyż nurkowanie na nim można rozpocząć już od 4 metra. Do obejrzenia są rufa, mostek, ciągi komunikacyjne, pomieszczenia załogi oraz maszynownia a także sekcja dziobowa z kotwicą, windą kotwiczną oraz przedni maszt, porośnięty jest wspaniałymi miękkimi koralami i otoczony wieloma stadami małych ryb.

Dokładny program imprezy uzależniony jest od warunków panujących na morzu.

Przewodnicy:
Ahmed Eltayb OWSI SDI Instructor & Advanced Trimix Diver – język polski
Shady Eldimshawy OWSI PADI – język angielski
Anna Paszta IDF MSD Instructor & Extend Range Diver – język polski

Łódź „Heaven Rubin”:

  • Długość: 33 m
  • Ilość miejsc: 26
  • 12 osób załogi
  • 13 komfortowych dwuosobowych kabin z łazienką i klimatyzacją,
  • Duża, klimatyzowana sala restauracyjna
  • Posiłki: szwedzki stół
  • Woda mineralna, kawa, herbata, napoje bezalkoholowe w cenie
  • Piwo, wino płatne
  • Klimatyzowany salon wyposażony w dostęp do multimediów
  • Otwarta wypoczynkowa strefa zadaszona
  • Pokład słoneczny
  • Platforma nurkowa z 28 miejscami na sprzęt
  • Wyposażenie: VHF, sonar, radar, GPS
  • Sprzęt ratowniczy: kamizelki ratunkowe, butle oraz zestawy tlenowy, zestawy pierwszej pomocy, apteczka

Uwaga!

  • trasa zawsze jest ustalana pomiędzy kapitanem i instruktorami w dniu wypłynięcia i zależy od warunków atmosferycznych
  • kolejność nurkowań może zostać zmieniona
  • wymagane wyposażenie : komputer nurkowy, bojka i latarka
  • butle 15l, butle 15l Nitrox, 12l stage, twinset 2x12l : za dodatkową opłatą

Warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 200 euro do 31 stycznia 2023
Dopłata pozostałej kwoty na 30 dni przed wylotem

WAŻNE!

Paszport musi być ważny min 6 miesięcy licząc od daty powrotu do Polski.

Pytania i zapisy:

Ania Paszta
tel: 790 727 982
ania@lionfish.pl

Przemek Paszta
tel: 501 770 770
przemek@lionfish.pl

ZAPRASZAMY!

Prezentowane oferty mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawa.

KOSZT: 980 euro
Termin:
22/04/2023 - 29/04/2023
W CENĘ WLICZONE SĄ:

- transfery lotnisko - łódź - lotnisko
- 7 nocy zakwaterowania w dwuosobowych kabinach (lub 6 noclegów na łodzi i ostatni w hotelu 3*)
- pełne wyżywienie: śniadanie, obiad, kolacja + drobne przekąski pomiędzy posiłkami
- woda mineralna, kawa, herbata, napoje bezalkoholowe
- 5 dni nurkowych (3-4 nurkowania dziennie),
- opiekę przewodnika nurkowego,
- butle 12l i balast.
- powietrze

CENA NIE OBEJMUJE:

- przelotu
- dodatkowe opłaty - 125 euro/osobę, w tym:
- 25 euro na opłaty portowe i paliwowe,
- 45 euro - opłata za park narodowy,
- 55 euro jako napiwek dla załogi i przewodników
- ubezpieczenia - zalecane ubezpieczenie DAN
- napojów alkoholowych (na łodzi dostępne jest piwo i wino)
- wypożyczenia sprzętu - wg cennika Lionfish;
- butla nurkowa 15l - 30 euro/tydzień;
- twinset - 60 euro/tydzień;
- nitrox - 70 euro/tydzień
- egipskiej wizy,
- dopłaty do kabiny SGL,
- dodatkowych kursów nurkowych,